Werkwijze coaching

Vóór de eerste afspraak stuur ik u een intakeformulier toe waarop u alvast informatie over uw kind kunt invullen. Zo kunnen we tijdens het intakegesprek gericht praten over welke begeleiding u voor uw kind wenst.
De eerste afspraak met uw kind is eventueel nog in aanwezigheid van de ouder(s). In dat gesprek bespreek ik of het kind hetzelfde ziet als u, wat hij of zij voor hulp zou willen, welke kwaliteiten of talenten ingezet kunnen worden om uit te komen bij het doel van de coaching. We kijken dan ook of het klikt tussen mij en het kind.
Alles wat verteld wordt door u en door uw kind, is in vertrouwen gezegd.
De sessies erna, gemiddeld nog vijf, werken we aan het doel dat we gesteld hebben. Dat kan op allerlei verschillende manieren, binnen of buiten, in gesprekken of door te bewegen, met rollenspellen waarbij poppetjes de betrokkenen symboliseren, met papier of speelgoed. Dit is afhankelijk van wat bij het kind past.
Na het afgesproken aantal bijeenkomsten plannen we een evaluatiegesprek. We kijken dan of er genoeg handvatten zijn voor het kind en de ouders om mee verder te kunnen of dat het traject nog iets langer duurt.